fotobloggar.nu

Islossning
Vilken solig och fin helg vi haft.
Isen på sjön börjar försvinna vilket ju är ett vårtecken kan man säga.
När jag växte upp så bodde vi vid Västerbron i Stockholm och under bron går ju Mälaren
( tror att det är Mälaren ).
Varje vår när islossningen skedde brakade det till ordentligt.
Det verkligen dånade när isen släppte från land.
Ett riktigt häftigt naturfenomen.
Här på vår lilla sjö i Nykvarn blir det aldrig något brak tyvärr. 
 
 
Igår var vi och besökte mina syskon igen .
Efter det hämtade vi upp Sara som åt middag hos oss
( vi unnande oss faktiskt hämtmat).
På kvällen tittade vi på mello och sedan sov Sara hos oss.
Ingen låt på fjärde deltävlingen känns värd att nämna tyvärr.
Mysig helg i alla fall.
Hoppas ni haft det också.
 
Jasmine

Mysig helg! Tack för att du delar med dig.

(Sent) Svar: Tack, kul att du gillade att ta del av min ifyllda mood tracker.

Kram

Svar: Ja den var mysig :) Kram
familjenkaotisk.blogg.se

Sussi

Så härligt nu när våren börjar komma. Fina bilder.
Är inte heller superimponerad av Mello den här veckan. Svagt startfält.
Kram

Svar: Ja visst är det mysigt :) Tack så mycket . Ja det var verkligen ett svagt startfält igår. Ha en fin fortsättning på söndagen kram
familjenkaotisk.blogg.se

Ajli

Åååh, i Mumin kallas det för det stora vårkanonaden när isen smäller loss! Älskar det, så fint :)

Svar: Ja just det det känner jag igen. Så härligt! :)
familjenkaotisk.blogg.se

Enna

Häftigt hur naturen ändras :)

Svar: Ja visst är det :)
familjenkaotisk.blogg.se

ullie

alltså jag blir löjligt lycklig när solen är här.
här kom ju snöoväder igen men det börjar försvinna här med som tur är
hoppas helgen varit bra

Svar: Ja visst blir man lycklig av solen :) Vi kanske får räkna med något bakslag igen men man vet ju att det bara är tillfälligt. Ha en fin måndag kram
familjenkaotisk.blogg.se

Denise

Så härliga bilder med solen och blå himmel 😍

Svar: Tack så mycket :)
familjenkaotisk.blogg.se

Jennifer of Hbg

Vi har haft helt underbart väder hela helgen, jag gick till och med i kjol i lördags :D

Svar: Vad mysigt :) Man har verkligen längtat kram
familjenkaotisk.blogg.se

LILLIAN

jo det är verkligen ett vårtecken när isarna går upp underbara foton

Svar: Ja visst är det härligt :) Tack så mycket :)
familjenkaotisk.blogg.se

Hilma

Oj vad vatten!! Hoppas du har en bra måndag fina du, kram <3

Svar: Tack det har jag. Hoppas du haft det med :) kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Thereselinnea

Låter mysigt! Gillade inte heller någon från denna deltävling.

Svar: Nej det var inte någon låt som var bra kram
familjenkaotisk.blogg.se

Ajli

Ja, hon är i en liten klass för sig själv, måste man säga. Har ett eget uttryck redan :)

Ska du göra något fint i veckan?

Svar: Jag ska försöka ta vara på solen och gå lite promenader och sedan har jag min målning av trappen att sysselsätta mig med :) Ha en fin tisdag kram
familjenkaotisk.blogg.se

petra

Så coolt med islossning, fina bilder nu har vi det bästa framför oss,kram

Svar: Ja det är så underbart att ha våren och värmen framför oss kram
familjenkaotisk.blogg.se

Annie - Stora Små Äventyr

Jomenvisst är det Mälaren som Västerbron går över :)
Mysigt att Sara kom på besök :)

Svar: Jag blev så osäker helt plötsligt haha :) Ja det var mysigt :)
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress