fotobloggar.nu

Återvinning
Idag är det återvinningens dag bl.a.
Vi försöker sopsortera så mycket vi kan.
Vi har två tunnor ( som nästan alla villaägare har ) med olika fack.
Det finns fack för kartong, plast, glas, metall osv. 
Man sorterar ju också matrester som det sedan görs biobränsle av.
Grovsopor såsom möbler, virke, målarfärg ( miljöfarlig avfall ) osv kör vi alltid bort till åtevinningsstationerna.
Prydnadssaker, böcker mm lämnar vi till Stadsmissionen och kläder som är hela och rena lämnar vi i klädesinsamlingscontainrarna. 
 
Hur gör ni? Sopsorterar ni? 
 
 
Nu kommer ju den tiden då man börjar sysselsätta sig med att fixa inomhus. 
Även om jag föredrar vår och sommar och att fixa ute så är hösten också mysig då man får fixa och dona inne. 
Jag har alltid projekt på gång alla årstider. 
 
Har ni några projekt på gång i höst?
 
Isabelle

Ja hösten är mysig! Jag älskar den här årstiden mest, speciellt oktober 🍁
Vi sopsorterar allt! Kör till och med Bokashi under de varma månaderna, trots att vi bor i lägenhet.

Svar: Det är jättebra att ni kör Bokashi. Hoppas fler hakar på det :)
familjenkaotisk.blogg.se

LILLIAN

JO MAN FÖRSÖKER ATT SOPSORTERA DET MESTA
HÖSTEN ÄR EN HÄRLIG TID MED ALLA FÄRGER PÅ TRÄDEN
FINA SAKER DU HAR

Svar: Jag tror vi svenskar är ganska bra på att sopsortera. Tack så mycket :)
familjenkaotisk.blogg.se

Annika

Jag sopsorterar ordentligt höst och vår. Då menar jag större saker. När det gäller hushållssopor samt källsortering blir det ofta.

Svar: Det är jättebra. Synd att inte alla länder är lika duktiga som oss svenskar .
familjenkaotisk.blogg.se

Pauline

vi försöker återvinna mycket, Theodor är så dukig på det :)

Svar: Det är jättebra att man kan lära barnen redan när de är små :)
familjenkaotisk.blogg.se

Netti Starby

Hos mig finns det sopsortering och självklart sorterar jag mina sopor. Skulle även behöva rensa större saker men får ta det till våren. Kramis <3

Svar: Det är jättebra. Jag tror dom flesta i Sverige försöker sopsortera kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Petra

Här sopsorterar vi oxå och det blir en tur i veckan till återvinningen 🙌så fina detaljer från hemmet och ja visst vill man boa in sig med mys under höstrusket 🍁🍂köper massa nya ljuslyktor men skulle även behöva bättre belysning i visss rum 😅kram

Svar: Jättebra att ni också sopsorterar. Ju fler desto bättre :) Tack så mycket :)Ljuslyktor kan man aldrig få för mycket av :) kram
familjenkaotisk.blogg.se

T’

Det är så viktigt med sopsortering! Jag sopsorterar så mycket jag kan. Har en sopstation utanför mig med plats för glas, batterier, plast, papper, mat, hushåll osv.

Svar: Jättebra. :) Jag blir så arg på vissa andra länder som bara dumpar plast och annat i havet. kram
familjenkaotisk.blogg.se

Amanda (Swedish Passport)

Enligt mig är sopsortering en självklarhet, blir så ledsen när människor inte återvinner! Eller ännu värre, bara slänger sina sopor ute i naturen.

Svar: Ja jag med. Jag förstår inte hur folk som bara slänger sopor och skräp hur som helst är funtade kram
familjenkaotisk.blogg.se

Celine

I vår förra lägenhet fanns de jättebra sopsortering ute på gården men i vår nya är det verkligen kaos, så tråkigt :( Omöjligt att försöka sopsortera själv här för grannarna slänger allt i vilken tunna som helst!

Svar: Det är verkligen tråkigt att folk gör så. kram
familjenkaotisk.blogg.se

Pauline

så roligt med projekt :)

Svar: Ja visst är det :)
familjenkaotisk.blogg.se

Jossus Travelpics

Utanför min lägenhet finns tunnor för olika material, och sen en tid även en speciell tunna för matrester. Så sorterar så gott det går.

Svar: Toppen! I det stora hela tror jag vi i Sverige är bra på att sopsortera sedan finns det såklart folk som bara slänger sina sopor hur som helst tyvärr. kram
familjenkaotisk.blogg.se

ullie

jodå vi har stora soprum här med typ 12 stora grön sopkärl i varje så vi är duktiga på det o en enkel för bara matrester

Svar: Det är ju jättebra. Synd att alla inte är lika ordentliga kram
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress