fotobloggar.nu

Veckans fråga
Här kommer denna veckas....
 
 
Tycker ni att det är fel och synd om katterna att inte ha dom lösa ute?
Anledning till frågan:
En hantverkare vi anlitade för ett tag sedan hade synpunkter på att jag hade mina katter i koppel ute.
 
 
Hemma Hos Felicia

eftersom att min katt är innekatt så skulle jag nog aldrig våga ha henne okopplad om hon är ute! Hon är heller inte så van med att vara utomhus! :)

Svar: Nej precis och det finns så många faror för dom ute. Kram
familjenkaotisk.blogg.se

LILLIAN

NEJ MAN SKA HA KATTERNA PÅ SAMMA VILLKOR SOM HUNDAR DVS I KOPPEL FÖRR I TIDEN SÅ KUNDE MAN HA KATTERNA LÖSA UTE FÖR DET VAR INTE SÅ MÅNGA FAROR FÖR DEM MED BILAR OCH ELAKA MÄNNISKOR MEN IDAG GÅR DET INTE OCH MAN SKAFFAR VÄL KATT SOM SÄLLSKAP I DAG OCH DÅ FÖRSTÅR JAG INTE VARFÖR DE SKA SPRINGA UTE JÄMT FÖRR HADE MAN KATT FÖR ATT DE SKULLE HÅLLA RÅTTOR OCH ANNAT I SKICK

Svar: Håller med dig fullständigt !
familjenkaotisk.blogg.se

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag har aldrig tänkt på saken, men min syrra har katter som lever mest inomhus så de skulle nog löpa risk att bli påkörda eller springa vilse om hon inte hade koppel...

Svar: Ja precis det finns många faror som lurar för dom, om man inte bor på landet ( fast det finns ju rävar såklart ) Kram
familjenkaotisk.blogg.se

Liv

Om man har innekatt så tycker jag absolut att de ska ha koppel - de är ju inte vana att hantera alla faror som faktiskt finns där ute. Och bor man i stan känns det säkrast att ha katterna inne. Jag hade själv innekatt när jag bodde centralt, han fick bli utekatt när vi flyttade till landet. Hade en kompis som sa att det var djurplågeri att ha katter inne, men det är faktiskt många uppfödare som vägrar sälja dem som annat än innekatter pga alla faror som finns. Plus att jag tänker att har de levt inne hela sina liv så vet de inget annat. Vore kanske taskigt att ta en utekatt och göra om till innekatt eftersom den då skulle sakna utelivet.

Svar: Ja precis bor man i stan eller i tätbebyggt område tycker jag också man ska ha dom inne eller ute i koppel. Det finns många faror för dom. Grannar som inte gillar katter och bilar t.ex Kram
familjenkaotisk.blogg.se

Pauline Hurtig

hemma höst-vår har vi dom inne men i stugan om sommrarna har vi så stor tomt så här får de vara lösa

Svar: Ja bor man på landet är det annorlunda. Där finns inte några trafikerade vägar :) Kram
familjenkaotisk.blogg.se

Mia

Det beror på var och hur man bor.... bor man i skapligt tätbebyggt område, så ska katterna vara inne eller kopplade när dom är ute, det är logiskt tycker då jag...det är ju för deras egen skull.
Vi bor väldigt glest med en bit till landsvägen och fritt för kissarna att röra sig i skog och på ängar, så våra får gå fritt
Ha det så gott, Lisa...var rädd om dig i värmen!

Svar: Precis, om man bor som ni gör kan man definitivt ha katterna ute. Vi har en ganska trafikerad väg nedanför oss och jag skulle vara orolig hela tiden att dom ska bli överkörda. Ha det bra du med MIa kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Ylva

Nej, då kan de ju ändå röra sig. Min brors familj hade en katt som var innekatt på vintern i Stockholm och utekatt på sommaren i deras stuga, men så blev den dödad av en räv så jag fattar att man vill hålla dem hemma. Kram!

Svar: Ja tyvärr kan ju katterna bli tagna av rovdjur. Det är en svår fråga egentligen . Kram
familjenkaotisk.blogg.se

Petra

Våra grannkatten går ju lösa här omkring i området och vår hund har lyckats skrämma upp en i trädet så det kanske är bra om man e rädd om sin katt att ha den kopplad om den inte är van och smyga omkring 🥰👍kram

Svar: Ja det finns många faror för katterna om man bor i ett ganska tätbebyggt område. Grannar som inte gillar att katterna kissar i deras rabatter och bilar t.ex Kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Carolina

Nej, jag tycker det är sunt att ha katterna i koppel. Både för att katter annars kan hamna under bilar och folk råkar köra på dem när dem springer över vägen. Det tycker jag är super otäckt som bilförare :P
Och precis som en annan skrev tycker jag också dessutom att katter ska vara i koppel minst lika mycket som en hund behöver vara det. <3

Svar: Ja bor man i stan eller där det är mycket hus och bilar tycker jag också att de bör vara i koppel ute eller vara inne :) Kram
familjenkaotisk.blogg.se

enna

Har ju ingen katt utan har en hund, men jag tänker att jag hade haft min katt på koppel också. För mig har det kanske med lite kontroll att göra, att jag vet att den inte kan springa från mig :)

Svar: Ja precis så känner jag med. Jag skulle vara orolig hela tiden :) Kram
familjenkaotisk.blogg.se

Carina

Svår fråga då katter är i naturen "vilda". Vår katt är en utekatt och har nu i värmen inte varit inne mer än när han är hungrig.
Men har haft innekatt också, men inget koppel.
Du väljer väl själv <3
Kram

Svar: Ja från början är ju katten vild men idag finns så mycket faror. Bilar och elaka grannar t.ex. Det beror ju lite på var man bor också. Kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Emma Engström

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på denna, så blandad i och med att vissa katter är både inne- och utekatter liksom. Beror helt på! Vissa trivs ju att vara antingen ute eller inne om dagarna, så vill de va inne om dagarna självmant får de ju det. Vill de ut och inte får det för att ägaren medvetet är ”elak” kan jag bli irriterad såklart! ❤️

Emma Engström

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på denna, så blandad i och med att vissa katter är både inne- och utekatter liksom. Beror helt på! Vissa trivs ju att vara antingen ute eller inne om dagarna, så vill de va inne om dagarna självmant får de ju det. Vill de ut och inte får det för att ägaren medvetet är ”elak” kan jag bli irriterad såklart! ❤️

Svar: Ibland vet ju inte katter sitt eget bästa. Man vill ju inte ha dom springande lösa ute på grund av att dom löper stor risk att bli överkörda eller att människor är elaka mot dom. Bor man på landet är det en helt annan sak. Kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Emma Engström

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på denna, så blandad i och med att vissa katter är både inne- och utekatter liksom. Beror helt på! Vissa trivs ju att vara antingen ute eller inne om dagarna, så vill de va inne om dagarna självmant får de ju det. Vill de ut och inte får det för att ägaren medvetet är ”elak” kan jag bli irriterad såklart! ❤️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress