fotobloggar.nu

Galna kattägare?
Djurägare brukar ju vara lite speciella mot sina djur. Man får det där löjliga tonfallet när man talar med sin hund eller katt eller vad det nu kan vara för djur . Man säger saker som " Matte kommer snart, ska bara iväg en stund " eller när man kommer hem " Hur har du haft det idag då?" Dom varken svarar eller förstår men ändå fortsätter man och pratar med dom. Det är inget konstigt utan hur normalt och vanligt som helst.
Det som kanske inte är så vanligt är att man sjunger för och om dom. Det gör nämnligen jag och min man. Vi byter ut texter till låtar och lägger in text som passar katterna. En person sa en gång till oss "att man talar med sitt djur är ju vanligt men jag har aldrig varit med om att man sjunger till och om sitt djur". Nej det hör nog till ovanligheten.  
 
Våra tre katter är innekatter men på sommaren när vi sitter ute har vi dom ute i långa koppel. Det kanske inte heller är så vanligt. 
 
Antar att vi helt enkelt är galna kattägare.  
 
Sandifighter

Så otroligt mysigt det låter. Galen ? Vad skulle man göra utan lite galenskaper här i livet 😉

Svar: Ja eller hur? :)
familjenkaotisk.blogg.se

Angelica Wåhlin

Jag är nog ungefär lika galen jag ;)

Svar: Va skönt att man inte är ensam :)
familjenkaotisk.blogg.se

Felicia

Jätte fina kissar 😻

Svar: Tack så mycket :)
familjenkaotisk.blogg.se

LILLIAN

nej i våran familj är vi nog lite knasiga för oss är våra djur familjemedlemmar

Svar: Ja det stämmer verkligen :)
familjenkaotisk.blogg.se

Carolina

Härligt att man kan vara precis som man vill med djur. Att man får vara sådär löjlig på rösten och sjunga om och för sina djur. Jag kan ibland läsa högt och jag imbillar mig att min hund somnar till det :'D jag kallar mig dessutom för mamma så att det är inte bara du ;)

Svar: Haha va härligt att höra ! :)
familjenkaotisk.blogg.se

Jenny

Djur är fantastiska på alla sätt och vis. De förtjänar all kärlek! Så fina dina katter är, vi har också tre små guldklimpar här hemma.

Svar: ja visst är djur underbara :)
familjenkaotisk.blogg.se

Mia

Galen??? Bara alldeles underbart fina mot djuren, älskar det :D

Svar: Vad roligt, tack :)
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress