fotobloggar.nu

Hundvakt
Den här helgen är vi hundvakt till en liten chihuahuapojke som heter Milo. Vi har varit det flera gånger förrut och det är alltid lika roligt. Vi har ju tre katter men Milo har lärt sig att det är katterna som bestämmer.  
"Kärt barn har många namn " heter det ju och Milo har många namn som vi gett honom. Han kallas för
" Pellejöns" , "Milovich", "Milobert",  "Majlo" mm.
Våra katter har ju också många namn som jag skrivit om i detta inlägg 
 
 
Ett stycke blöt hund nedan. 
 
   
Imorgon är det ju Fars dag.
Min pappa är död sedan länge men våra barn kommer fira min man imorgon.
Det är alltid trevligt och det är han värd.
Kollade lite varför vi firar det egentligen.
Tydligen kommer firandet från USA. Den som startade det hela var amerikanskan Sonora Smart Dodd. När Sonora var 16 år dog hennes mamma. Pappan fick ta hand om Sonora och hennes 5 mindre syskon. När Sonora några år senare lyssnade på en predikan om mors dag fick hon idén att även hennes pappa och alla andra pappor i USA, borde hedras med en egen dag.
Sedan spred det sig över världen. I USA har Fars dag firats sedan 1910 men i Sverige började vi fira Fars dag 1931. 
Jag tycker alltid det är kul att forska i varför man firar vissa saker och dela med mig av det jag lär mig. Det är därför jag tråkar ut er med det. 
 
Hoppas vädret är bättre imorgon.
 
 
LILLIAN

GILLAR HAN REGN MIMMI SPRINGER UT OCH GÖR DET HON SKA OCH SEDAN LIKA FORT IN IGEN HON HATAR ATT BLI BLÖT
DET KUNDE MAN FÖRSTÅ ATT DET KOMMER FRÅN AMERIKA DET GÖR ALLA SÅDANA HÄR DAGAR MEN DET FÖRTAR INTE ATT DET ÄR TREVLIGT ATT FIRA BÅDE MORS OCH FARS DAG

Svar: Nej han gillar inte regn man får tvinga ut honom haha
familjenkaotisk.blogg.se

FSHD Daniel

Fin hund! :D Haha, det där med namn känner jag igen. Våran katt heter Pelle, men har säkert 10-15 namn till! :D

Svar: Ja visst är den söt :) Ja jag vet inte hur man lyckas få till så många olika namn :)
familjenkaotisk.blogg.se

Pauline Hurtig

så söt liten vovve :)

Svar: Ja han är söt lilla Milo :)
familjenkaotisk.blogg.se

Ylva

Han ser liten och ynklig ut när han är blöt. Visst är det för tråkigt med regnig november!

Svar: Ja han gillar inte alls när det regnar haha Ja det är verkligen tråkigt väder nu
familjenkaotisk.blogg.se

Jenniey Love

Gud så söt hund och så mysigt att få vara hundvakt emellanåt. kramiz<3

Svar: Ja det är mysigt :)
familjenkaotisk.blogg.se

Mia

Men sicken liten goding!!! Visst är det mysigt med en hund ibland också, som du såg så har jag ju en hela tiden, mitt lilla hjärta!
Jag tycker som du, att det är väldigt intressant att få veta mer om saker och ting, så fortsätt med det du! :)

Svar: Ja han är go lilla Milo :) Vad kul att du också tycker att det är intressant att få veta saker :)
familjenkaotisk.blogg.se

Carro

men hur söt?!

Svar: Ja han är söt lilla Milo :)
familjenkaotisk.blogg.se

Malin

Mysigt att vara hundvakt :D

Svar: Ja det är mysigt :) Skulle mycket väl tänka mig att skaffa hund också ( har ju redan 3 katter ) . :)
familjenkaotisk.blogg.se

Pernilla

Mysigt med hund i huset. Vi har det ju jämt och jag skulle inte vilja leva utan vårt hundliv. Det bästa som finns.
/P

Svar: Ja det är mysigt, jag skulle kunna ha hur många djur som helst :)
familjenkaotisk.blogg.se

Kort

Min schäfertik hatar regn, hon blinkar olyckligt för varje droppe som träffar henne 😢 Bosse (hanen) han struntar i väder och är lika lycklig var gång han är ute... Jag är glad att vi sluppit regn och här har det snöat i två dagar istället, vitt och fint... Kul att du berättade om fars dag 👍 Hunden är så söt ❤️

Svar: Ja Milo gillar inte heller regn, vet inte varför dom kallar det "hundväder" för inte många hundar verkar gilla när det regnar. Vad mysigt med snö, föredrar det framför detta regnande. :) Roligt att du tyckte min fars dag berättelse var intressant :)
familjenkaotisk.blogg.se

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Det är fint med fars dag, jag tror kanske att jag tycker det är extra fint eftersom min pappa dog när jag var nio och jag därmed aldrig riktigt firade den dagen. Mors dag har firats men fars dag inte alls. Sonen har däremot fått fira sin pappa varje år för jag ansett det vara viktigt :). Sen så roligt för er att vara hundvakt, han är jättesöt :D.

Svar: Vad tråkigt att förlora sin pappa när man är så ung. Jag var 26 år när både min mamma och pappa dog men jag var i alla fall vuxen . Ja det är roligt att vara hundvakt åt lilla Milo, han är ett riktigt litet charmtroll :)
familjenkaotisk.blogg.se

kerstin ehrenholm

Jätte spännande och lära sig om farsdag Ha en toppen kväll

Svar: Vad kul att du tycker det. Tack så mycket ha en bra måndag :)
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress