fotobloggar.nu

optikerförvirring
Igår ringde jag till optikern och frågade om mina glasögon hade kommit och tjejen som svarade sa att ett par hade kommit, avståndsglasögonen. 
Läsglasögonen hade alltså inte kommit.
Min man och jag åkte dit och hämtade glasögonen.
Jag frågade när mina läsglasögon skulle komma och tjejen
( samma tjej som jag talade med i telefonen ) säger att dom kommer i veckan.
I veckan? sa jag det är ju onsdag idag.
Ja då kommer dom imorgon säger hon.
Jaha Kristi himmelsfärdsdag? sa jag
Nej då kommer dom nästa vecka säger hon.
Mycket förvirrad tjej.
När vi var på väg därifrån ringer hon och säger
-Nu har dina läsglasögon kommit. 
Halv sju på kvällen? 
Förmodligen fanns dom där men hon hade missat dom.
Jag blev i alla fall glad att jag fick med mig bägge hem.
Tyvärr kan inte jag ha progressiva glasögon för jag skelar så jag får byta hela tiden men det blir väl en vanesak sen.
Det fanns inte så många bågar att välja mellan men blev ändå nöjd med dom jag valde.
 
Avståndsglasögonen
 
 
Läsglasögonen
 
 
Idag är det ju Kristi flygare.
Har ni några speciella planer?
Jag och min man ska fixa lite hemma bara.
Vädret tillåter inte utomhusjobb så det får bli inomhus.
 
Hoppas ni får en fin Kristi Himmelsfärdsdag! 
 
Hilma

Jättefina glasögon <3

Svar: Tack så mycket <3
familjenkaotisk.blogg.se

petra

Fina glasögon , tror det är ngt knas med personal som arbetar hos optiker för det är samma här så virriga o vet aldrig ngt haha, kram

Svar: Tack så mycket :) Ja det verkar som om dom som jobbar där inte riktigt vet vad dom gör haha kram
familjenkaotisk.blogg.se

Hannas krypin

Lite förvirrad kanske men det var ju bra att du fick med dig båda paren hem. :-)

Svar: Ja det var bra :)
familjenkaotisk.blogg.se

johanna

Härligt att du fick hem glasögonen trots att det blev lite förvirring <3

Svar: Ja det var bra :) <3
familjenkaotisk.blogg.se

Annika

Så fina glasögon du skaffat. Skönt att det löste sig så att du fick båda trots förvirringen som uppstod. Fin bild på blomman också.

Svar: Tack så mycket :) Ja det var skönt att få glasögonen äntligen :) Kram
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress