fotobloggar.nu

Vad är det som händer?
Jag brukar alltid beställa från COOP och ta hemkörning.
Två veckor i rad nu har det varit fullbokat när det gäller hemkörning. Har aldrig varit med om det förut. 
Jag försökte då beställa från ICA Maxi och hämta i butik men till och med det var fullbokat.  
Anledningen måste ju vara att folk försöker undvika folksamlingar så mycket som möjligt nu på grund av Coronaviruset. 
Läste att läkemedlen börjar ta slut också för att folk hamstrar.
Inte nog med att viruset ställer till med att folk blir sjuka och till och med dör i världen utan det får andra konsekvenser också. Det blir som när man rullar en snöboll. 
Äntligen kommer det att lagstiftas att Kina ( dock borde andra asiatiska länder följa deras exempel ) förbjuder handel med exotiska djur som fladdermöss, ormar mm. 
Nu tycker jag ju inte att man ska äta djur överhuvudtaget men att äta exotiska djur borde definitivt förbjudas. Skitsamma om det är deras kultur och livsstil. Om det drabbar andra länder som i detta fall, kan det inte få förekomma helt enkelt. 
 
Vad tycker ni om detta?
 
 
Över till annat. 
Jag är ju väldigt intresserad av det övernaturliga som ni vet. Skrivit två inlägg om det  här och här.
En annan tjej som skriver en del om det i sin blogg är http://wifeey.se/
Väldigt intressanta ( och lite läskiga ) berättelser.
 
 
Avslutar detta inlägg med en bild på Skuttis, katten med säregen stil  💖
 
 
 
Heléna

Det märks i butikerna att folk hamstrar! Jag skulle köpa flytande tvål häromdagen på Willys och döm om min förvåning när jag upptäckte att det låg en massa tomma kartonger på hyllan där tvålen brukar finnas. Nu fanns det i och för sig andra sorters tvål som kostar ungefär dubbelt så mycket kvar, men ändå... När jag var på Rusta senare (där fanns det fortfarande tvål) så var det kunder inne och frågade efter desinficerande våtservetter och då hörde jag att de är helt slut och de vet inte ens när de får in nya. När jag skulle beställa min medicin från Apotea fick jag direkt veta att de har försenade leveranser pga hård belastning. Folk törs inte gå till apoteket utan beställer på nätet istället och många hamstrar värktabletter.

Jag har aldrig förstått vitsen med att äta "Exotiska djur" och betala skyhöga priser för det. Jag har inget intresse vare sig av att äta hundar, katter, fladdermöss, tigrar, lejon, elefanter eller liknande - då föredrar jag röda linser och sparris!

Ja, det är spännande med det övernaturliga och jag har själv upplevt det flera gånger.

Underbara bilder på finaste kissarna - härligt när de har en personlig stil!

Hoppas du får en riktigt fin onsdag! Kram 💖

Svar: Det är ju helt sjukt. Man kan tro att det ska bli ett tredje världskrig eller något. Nej jag förstår inte det där med att äta exotiska djur heller . Såg en video där en influencer i Kina åt en fladdermus. Inte nog med att man tycker synd om djuren men sedan blir man illamående också. Hon tog av vingarna och delade dom i två bitar och åt som sallad typ. Usch säger jag bara.
Vad kul att du också haft övernaturliga upplevelser. Skriv gärna om dom någon gång :)
Tack så mycket :) Ha en fin onsdag du med kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Carina

Konstigt hur det kan bli... Men visst känns det lite obehagligt ändå på nåt sätt....
Jag är dock inte vegetarian...fixar inte det men äter inte konstigt kött ;-) Försöker blanda alltså allsidigt... Men försöker tänka bra ;-)

Övernaturligt eller ej.... ja det finns bara där i en på något sätt. Varje dag ;-)
Kram

Svar: Ja verkligen . Det är bara att hoppas att vi nått kulmen nu så viruset inte sprids ännu mer. Visst gör det. Tycker det är väldigt intressant. Vissa är ju mer mottagliga än andra för sånt :)
kram <3

familjenkaotisk.blogg.se

Kort

Idag konstaterades 4 första coronafallen i vårt län. Alla hade varit i Österike eller Italien på skidsemester, barnen har säkert hunnit vara i skolan och smittat andra 😞 De kunde stängt skolorna i 14 dagar för att se om några var smittade efter sportlovet...
Handeln med exotiska djur borde totalförbjudas.. Fina bilder på kissarna och orkide, kram

Svar: Vi är så sega i Sverige på att reagera. Det är som att vi lever i en bubbla där inget kan hända oss. Tack så mycket :) Ha en fin torsdag kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

LILLIAN

de är för härliga katterna och oj vad fin den är orkidén
knepigt det här med rädsla för det måste vara det som gör att folk hamstrar och bara tänker på sig själv
men det är inte bara exotiska djur de äter de äter hundar och katter också fruktansvärt

Svar: Tack, ja den blommade om igen. Trodde inte den skulle göra det :) Nej jag vet, dom har verkligen en sjuk syn på mat
familjenkaotisk.blogg.se

Emma Engström

Tycker verkligen det lät som en himla bra lag som ska införas!! <3

Svar: Ja hoppas den går igenom <3
familjenkaotisk.blogg.se

Mia

Hu vilka läskiga berättelser du får mig att läsa!!! Men visst är det spännande, jag får ståpäls faktiskt :) Jag är lite som du, vill gärna ha en naturlig förklaring till vad som händer men ibland går det bara inte!!!! Jo, det var jag i tv-rutan, tyvärr kunde jag bara vara med den första dagen när Caroline kom, så när Jörgen kom hade jag inte möjlighet att vara med.... Men inte blev det lugnare på jobbet även om jag personligen inte var så drabbad :) Jag tyckte bara att det var lite roligt att träffa den gamla husfrun!
Jag pratade nyss med min syster och vi får nog börja preppa också innan det blir tomt i butikshyllorna, man blir ju lite orolig efter alla nyheter om spridningen. I nuläget är det 8 fall i Västerbotten varav 3 i en by inte så långt härifrån. Har inventerat källarförrådet och frysarna för att se vad som behövs, vet inte om jag överreagerar men mat behövs ju :)
Sen tycker jag det är fruktansvärt att Kina inte har haft en sån där lag sen långt innan! Det finns ingen som helst anledning till att äta den typen av djur, fy!!
Lille (?) Skuttis behöver då inte vara orolig, så söt så man smälter <3
Ha en jättefin dag nu <3

Svar: Ja visst är det spännande :) Synd att du inte fick träffa Jörgen även om han inte är mitt favoritmedium direkt. Min favorit är Pierre Hasselbrandt.Vet inte om jag överreagerar heller men helt klart är det ju att folk är oroliga så det kommer bli brist på vissa saker. Du gör nog rätt i att hamstra.
Nej visst är det vidrigt men vad dom stoppar i sig i Asien ( och säkert på andra ställen också).
Ja han är ett litet charmtroll Skuttis <3 kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Petra Olsson

Ja visst är det spännande med det övernaturliga och jag har läst inne hos henne oxå:) riktigt läbbigt, ja att äta exotiska djur är helt orimligt i min värld som det ställer till en hel jäkla värld blev typ drabbad.Jag hoppas de stänger ner skolor o dagis här oxå ,vi ligger lite efter i sverige känns det som.kram

Svar: Ja det är verkligen spännande :) älskar att läsa om det :) Hoppas dom lärt sig en läxa i Kina och andra Asiatiska länder. Synd bara att resten av världen som inte har samma sjuka matvanor behövde bli drabbade.
Ha en fin torsdagskväll kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress