fotobloggar.nu

Det övernaturliga del 2
Här kommer del 2 av övernaturliga händelser som jag upplevt genom åren .
 
En natt när jag låg och sov hemma i mitt rum på söder i Stockholm vaknade jag av att det kändes som om någon tittade på mig. Jag satte mig upp och såg min mormor stå där. Hon var liksom genomskinlig. Jag sa "Mormor?" och då försvann hon. På morgonen sedan berättade min mamma att mormor dött under natten. Vet inte varför hon kom till mig för vi hade aldrig haft någon speciellt bra relation till varandra. Jag vet att jag inte drömde men även om jag gjorde det så var det konstigt att jag gjorde det precis den natten hon dog. 
 
När barnen var små hade vi två katter. Vi hade dom redan innan vi fick barn.  Bamse blev 17 år, han blev sjuk och vi fick avliva honom. Ett  år senare blev Plutten sjuk och vi fick avliva honom också. En dag, mitt på dagen, satt jag i soffan och skrev och plötsligt såg jag något i ögonvrån. Jag lyfte blicken och såg då Plutten gå över golvet. Han tittade inte på mig utan tittade bara rakt fram. Sedan försvann han. Det var jobbigt för jag saknade katterna så mycket men samtidigt kändes det bra att han fortfarande var med oss.
 
Förra sommaren satt jag, min man, mina barn och mina syskon ute på altanen. Vi hade katterna ute i koppel. Jag gick in för att hämta något och jag tittar alltid in i vardagsrummet av någon anledning när jag går förbi där. Allt var som det skulle. Jag hämtade det jag skulle i köket sedan gick jag ut och låste dörren ( vi satt runt hörnet så vi låser alltid då så ingen bara knallar in och vi inte ser det. ) . När jag lite senare gick in och tittade somvanligt in i vardagsrummet såg jag att en ljusstake låg upp och ned och värmeljuset en bit ifrån. Ingen hade varit inne. Det händer lite då och då att saker flyttar på sig utan att någon rört dom. 
 
Förutom detta så ser både jag och min dotter Frida skuggor som går förbi lite då och då. 
Frida var med om en läskig sak när hon var i Kroatien i somras. Har skrivit om det i detta inlägg om ni vill läsa https://familjenkaotisk.blogg.se/2019/august/det-spokar.html
 
Bild tagen av mig 
Heléna

Jätteroligt att du delar med dig av dessa upplevelser!!! Det som hände när din mormor gick bort hände mig också, men det var när min morfars mamma gick bort. Hon visade sig för mig i en spegel och jag blev rädd och ropade efter mamma (jag var 6 år då) men när mamma kom var det ingen i spegeln. Strax efter ringde min mormor och berättade att gammelfarmor (som hade visat sig för mig) precis hade somnat in. Det som har hänt med dina katter har hänt mig också. Min Dessi som somnade in i våras fortsatte att hoppa upp till mig i sängen när jag skulle sova under en tid efter att hon hade gått bort. Jag såg henne aldrig, men kände hur sängen tyngdes ner när hon hoppade upp. Hoppas du får en fin fortsättning på dagen! Kramar 💖💖💖

Svar: Vad kul att du tycker det :) Vad roligt att höra om dina upplevelser. Visst känns det skönt ändå att djuren liksom är med en fortfarande ? Dom kanske inte är det för alltid men i början när de precis avlidit. Det bevisar ju att själen lever vidare :) <3 kram
familjenkaotisk.blogg.se

Emma Engström

Spännande med del 2, tycker det är himla intressant och spännande läsning eftersom jag tycker ämnet är så otroligt roligt!! <3

Svar: Ja visst är det intressant med det övernaturliga :) <3
familjenkaotisk.blogg.se

LILLIAN

mycket intressant och det finns så mycket som inte går att förklara på annat sätt än att det är övernaturligt

Svar: Nej precis :)
familjenkaotisk.blogg.se

Pauline

men alltså wow, tycker sånt här är så spännande!

Svar: Ja visst är det spännande :)
familjenkaotisk.blogg.se

Jasmine

Spännande och fascinerande händelser. Och aningen läskigt kan jag tänka mig.

Jag gillar verkligen orden i ramen. <3

Svar: Tack för orden om uppslagen i min bullet journal.

Kram

Svar: Ja spännande och skrämmande :) Ja visst är dom fina orden :) kram
familjenkaotisk.blogg.se

Kort

Är man inte rädd så tror jag man är "öppen", självklart kan man som dottern och vännen bli rädd där man inte förväntar sig att något ska hända.... Jag tänker ofta när jag ser ut över hagen att mina älskade hästar går där, de har alla fått dö hemma i lugn och ro och ingen av mina hästar har lämnat gården i en slaktbil.. Har skrivit några bloggar med länken "avliva" När vi tog bort vår sista häst 2017 han var 27 år en aktningsvärd ålder för ett halvblod ❤️ https://kort.webblogg.se/2017/may/idag-tog-jag-det-hemska-beslutet.html#comment och sedan bloggen https://kort.webblogg.se/2017/may/sa-var-det-over.html#comment Sorgen att mista ett djur är fruktansvärd 😭 Men jag tror att mina hästar, hundar, katter och får finns hos mig än ❤️ kram

Svar: Jag såg faktiskt på ett avsnitt av det okända att mediet sa att en av deras hästar fortfarande fanns kvar där hos dom i hagen. Så det tror jag absolut att dina hästar också är. ( och dina andra djur ) :) <3 Ja sorgen är hemskt, dom blir ju familjemedlemmar <3 Ska kika in på dina inlägg om dina djur <3 kram
familjenkaotisk.blogg.se

Malin

Vad kul att du delar med dig! Så intressant att läsa om, tycker jag!

Svar: Vad kul att du tycker det :)
familjenkaotisk.blogg.se

Carolina

Så obehagligt. Speciellt när man egentligen inte vet varför kring många av sådana här saker. Varit med om små saker jag knappt kommer ihåg och saker som är helt oförklarliga. Men jag har en sambo som är helt ateist och tror verkligen inte på något övernaturligt ^^,

Svar: Ja det är obehagligt när något sånt händer. Min man tror inte heller på varken religion eller det övernaturliga. kram
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress