fotobloggar.nu

Det övernaturliga del 1
Jag har alltid varit intresserad av det övernaturliga som jag skrivit förut. Har dock blivit mer skeptisk med åren och vill gärna så gott det går hitta en naturlig förklaring. Vissa saker jag varit med om under åren har dock inte gått att förklara bort hur jag än försökt. 
Några av er ville att jag skulle berätta lite om det så det tänkte jag göra nu.
 
När jag växte upp bodde jag med mina föräldrar i en omodern tvåa på söder i Stockholm. Mina syskon hade flyttat hemifrån. 
I flera års tid vaknade jag rätt ofta av att min säng skakade. Det höll på i ca 5 min varje gång. Konstigt nog har jag inget minne av att jag blev rädd. Men det måste jag ju ha blivit. Jag sa inget till mina föräldrar. En natt vaknade jag av att min mamma satt och sov i min fåtölj. Jag frågade henne varför hon gjorde det och fick till svar " Min säng skakar så jag kan inte sova " . Jag började fundera och tänkte att kanske det var den tunga trafiken ute som var orsaken. Nästa gång det hände kollade jag därför ut men det var hur lungt som helst ute inga bilar överhuvudtaget. 
 
En natt när min kompis sov över hos mig vaknade jag av att hon ruskade på mig och sa " garderobsdörren knarrar och öppnar sig ". Jag tittade då mot garderoben och mycket riktigt den öppnade sig sakta samtidigt som det knarrade. Jag kollade om vår katt var i rummet men det var hon inte. Det var samma sak här , jag har inget minne av att jag blev rädd. Jag blev mest irriterad eftersom min sömn blev störd. 
 
När mina barn var små bodde vi på ett annat ställe. Jag var mammaledig med min yngsta. Vi skulle åka och handla hela familjen så vi väntade på min man på lekparken vid vårt hus. Tiden gick och han kom inte. Till slut sa jag , mest för mig själv, men var är han? Min dotter Frida som då var ca 5 år svarade "Pappa är på sjukhuset ".  Jag tittade på henne och sa " Men vad säger du?". Hon stod på sig, han var på sjukhuset. Till slut gick vi in och då precis när vi kom in ringde min svärmor och sa att min man ramlat ned för en stege och brutit handleden så han var på sjukhuset. Vad fick min dotter att säga så kan man undra, sjätte sinne? 
 
Det var lite om mina övernaturliga upplevelser, det kommer mer senare.
 
Bild tagen av mig 
petra

Men oj jag hade blivit livrädd om sängen skakade:)så mycket saker som inte går att förklara och att din dotter visste att pappan var på sjukhus? så märkligt,Tack för att du delar med dig,kram

Svar: Vad kul att du gillar det jag berättar :) Del 2 kommer snart kram
familjenkaotisk.blogg.se

Pauline Hurtig

men wow vad häftigt med dottern och sjukhuset :O

Svar: Ja visst är det, jätteskumt alltså :)
familjenkaotisk.blogg.se

Mia

Oj...det är nog inte meningen att vi ska förstå allting, bara acceptera att det är som det är....det tror jag och jag tror också på att vi har fler liv, både före och efter det här :) Spännande!! Undrar om din dotter har haft fler känningar efter det där???

Svar: Det stämmer nog det du säger. Det är inte meningen att vi ska förstå det. Jo hon har haft fler känningar och även syner genom åren :)
familjenkaotisk.blogg.se

Netti Starby

Men fy vad läskigt. Jag är också väldigt intresserad av det övernaturliga och vill gärna läsa mer av din berättelser. :-D Kramis

Svar: Vad kul, det kommer mer snart :) kram
familjenkaotisk.blogg.se

LILLIAN

MYCKET INTRESSANT ALLT KAN INTE FÖRKLARAS MYCKET MEN INTE ALLT

Svar: Nej precis :)
familjenkaotisk.blogg.se

Heléna

Så läskigt med sängen, men modigt av dig att ta det så lugnt. Din dotter måste verkligen ha ett sjätte sinne! Läser gärna mer om dina berättelser om det övernaturliga! Kram och trevlig helg 💖💖💖

Svar: Ja det har hänt lite konstiga saker genom åren :) Mer om det kommer snart i ett inlägg . Ha en fin söndag kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Emma Engström

Sånt här ÄLSKAR jag verkligen att läsa, tycker det är så spännande och himla intressant!! :D <3

Svar: Vad kul att du tycker det, det kommer mer så småningom :) kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Kort

Spännande läsning, har också varit med om flera övernaturliga händelser och där jag tyvärr har förutsatt saker som ska hända... Inga roliga saker jag förutsåg, vår gård har funnits sedan 1500-talet så det har hänt lite saker här också. Skrev en blogg om detta tidigare, du kan läsa det här om du vill: https://kort.webblogg.se/2011/february/nu-nitassar-jag-pa-osaker-mark.html#comment

Svar: Åh vad spännande, det måste jag absolut gå in och läsa :) Gjort det nu men kunde inte kommentera det blev bara Bad gateway så jag kommenterar här istället :Vilken spännande läsning. Du säger att spökerierna slutade när din mamma dog. Det kanske var din pappa som letade efter din mamma och när hon dog fick han ro för då var dom tillsammans igen. Jag tror absolut på ett liv efter detta. Jag tror något finns kvar när kroppen dör. kram :)
familjenkaotisk.blogg.se

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Så himla spännande med sånt här, jag har själv varit med om helt oförklarliga saker. Jag tror definitivt på att det finns saker som vi inte är ämnade förstå till fullo. Det där med att ha en känsla eller bara se det som andra inte ser, jättekul att läsa detta :D.

Svar: Vad roligt att du tycker att det var spännande att läsa. Jag tror dom flesta varit med om oförklarliga saker men dom tar liksom inte till sig det. Kommer snart en del 2 av saker jag varit med om kram
familjenkaotisk.blogg.se

Jasmine

Vad spännande!

Svar: Tack för orden till inlägget om vår dag i Monterey. Jag är så glad att jag fick se havsuttrarna! <3

Kram

Svar: Ja det är verkligen spännande :)
familjenkaotisk.blogg.se

Carro

Så spännande att läsa! Jag har själv aldrig varit med om något övernaturligt men min kollega har och berättar ofta om det. Ibland vet man själv inte vad man ska tro! Men häftigt är det :)

Svar: Kul att du tycker det :) Nej det är ju det, man vet inte vad man ska tro , det är så otroligt på något vis :)
familjenkaotisk.blogg.se

Sarah

Vad läskigt med sängen och garderobsdörren :O Jag hade varit livrädd (A)

Kram

Svar: Ja det var läskigt, jag förmodligen rädd men kommer inte ihåg det för det var så länge sedan :)
familjenkaotisk.blogg.se

carina

Men jag ler :)
Då har vi något gemensamt. Jag kommer tyvärr bara ihåg från jag var typ 14år

Svar: Vad roligt att du också är intresserad av det övernaturliga :) Berätta gärna om det du varit med om :)
familjenkaotisk.blogg.se

Jaana

Ja✨🥰
Jag vill gärna läsa mer om saker du upplevt.
Detta intresserar mig, i lagom dos.
😉
Upplever också saker ibland, och ser små tecken från dom som lämnat oss.
♥️
Ps! Nu kan du titta på mina humlor på min blogg 🤗☀️🐝
Kram Jaana
www.jajasanglar.blogg.se

Svar: Vad roligt. Det kommer som sagt mer snart :) Ska absolut kolla in dina humlor. Älskar dom små liven :) <3 kram
familjenkaotisk.blogg.se

Carolina

Roligt att läsa om! Det är verkligen fascinerande. Jag har också alltid undrat. Hört berättelser från fler, men inte upplevt något speciellt själv tack och lov :)

Svar: Kul att du tycker det :) kram
familjenkaotisk.blogg.se

Mario

Läskigt! :|

Svar: Ja visst är det :)
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress