fotobloggar.nu

Ingen getingsommar
Läste att forskarna spådde att denna sommar skulle bli en riktig getingsommar.
Att det inte blivit det förbryllar dom.
Själv sa jag för några veckor sedan att jag tyckte det var konstigt att
jag inte sett en enda geting i år. 
Däremot har vi mycket bromsar.
Visserligen bor vi vid en skog men så här mycket brukar vi inte ha.
Blindbromsar heter den sorten vi har och dom är liksom triangel
formade.
Min man är känslig för insektsbett och han lyckades få ett bromsbett
på benet för några veckor sedan och det blev en stor böld. 
Har ni sett några getingar i år ? 
 
 
Vi har mest hållit på ute min man och jag och fixat.
Vi har fått arbeta mellan regnskurarna.
Katterna har varit ute med oss men när det 
börjat vräka ned har vi satt dom under tak
( vi har en paviljon på altanen ). 
 
Vädret ska stabiliseras i veckan tydligen och bli riktigt varmt och soligt.
Det ser jag fram emot så länge det inte blir lika varmt som i England och Spanien mm.
 
 
 Den här lilla gråsparven fotade jag på Långholmens värdshus.
Jättetam och söt .  
 Den fick lite bröd av oss.
 
Enna

Nu när du säger det har jag inte heller märkt av getingarna :/

Svar: Nej det är jättekonstigt
familjenkaotisk.blogg.se

Veiken

När jag tänker efter så har jag nog sett ett några getingar, men färre än normalt. Humlor och bin har vi. Undar om getingarna väntar och slår till i augusti! Den som lever får se!
Kram

Svar: Ja det kan ju vara så att dom kommer senare i sommar :) Kram
familjenkaotisk.blogg.se

Carina

Nu när du skriver så kommer jag på att getingarna minskat gentemot försommaren....
Åh jag vill inte ha varmare än 25.....Mår inte bra då.
Ha en fin vecka
Kramar

Svar: Jag kunde inte kommentera ditt senaste inlägg på din blogg. Vet inte om jag gör något fel kram
familjenkaotisk.blogg.se

Annika

Jag har lyckligtvis bara sett någon enstaka geting. Men de älskar ju värme, så man vet aldrig. Så fina kort du lagt ut. Ha det bra.

Svar: Tack så mycket :) Ha det bra du med kram
familjenkaotisk.blogg.se

Amanda (Swedish Passport)

Har sett en hel del getingar faktiskt, men har reagerat på att jag dock inte sett en enda mygga? Inte för att jag klagar på det direkt, haha ;)

Svar: Nej myggor har jag inte heller sett. Jättekonstigt <3
familjenkaotisk.blogg.se

johanna

Ja jag har inte heller sett särskilt många getingar nu när jag tänker efter<3

Svar: Nej visst är det konstigt ? <3
familjenkaotisk.blogg.se

ullie

då är det din man o ja som myggor har vi inte heller haft tack o liv o kanske tre getingar däremot humlor

Svar: ja humlor har vi många också :)
familjenkaotisk.blogg.se

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv

Här är det extremt med getingar. De är överallt.

Svar: Jaha oj då. Det måste vara hos dig alla är då haha kram
familjenkaotisk.blogg.se

Hannas krypin

Jag har sett en del getingar vid badet men inte här hemma. Där är det bin och humlor. Jobbigt att vara allergisk. Här hos mih är det 40 grader i solen. Så AC:n är i full gång och jag vill bara vara inne.

Svar: Ja humlor har vi också mycket av :) Det var lite för varmt ett tag men nu är det betydligt svalare :) kram
familjenkaotisk.blogg.se

Pauline

Har inte heller sett någon geting nu när jag tänker på de :(

Svar: Nej dom är sällsynta i år
familjenkaotisk.blogg.se

Pauline

Har inte heller sett någon geting nu när jag tänker på de :(

Jossu

Några enstaka getingar har jag sett. Men nu när du säger det slår det mig att det varit fler bromsar i år. Riktigt otäcka insekter, då föredrar jag getingar.

Svar: Ja jag föredrar också getingar :)
familjenkaotisk.blogg.se

Carina

Hej igen :)
Såg att du inte kunde kommentera hos mig. Haft strul med wordpress. Mycket som förändrats ?? Men nu ska kommentarerna vara tillbaka.
Kram

Svar: Hej :)
Provade igen och det går att fylla i namn och blogg men det går inte att skriva i kommentarsfältet.
Jättekonstigt. Kram
familjenkaotisk.blogg.se

Veiken

När jag hade kommenterat här kom det faktiskt en geting som "jagade" mig, men vi fick ut den ganska snabbt! Typiskt - den ville nog bara säga till mig att dom finns!
Kram

Denise

Har bara sett några. Vilka fina bilder! Kram :)

Svar: Tack så mycket :) kram
familjenkaotisk.blogg.se

Veiken

Önskar dig och din familj en härlig ny vecka som börjar i morgon!
Kram

Svar: Tack detsamma :) Har inte kunnat komma in på bloggen förrän nu.Jo någon enstaka geting har jag med sett nu men inte är det många tyvärr i år
Kram
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress