fotobloggar.nu

Trettondagsafton
Idag är det trettondagsafton. Som vanligt har jag kollat lite varför man firar det.
Vi firar den tydligen till minne av de tre vise männen som kom till nyfödde Jesus för att ge honom gåvor ledda av Betlehemsstjärnan ( källa Nordiska museet). Tydligen inträffade fler saker enligt bibeln också på just trettondagen. Så nu vet ni det om ni inte visste det innan.
 
Idag kommer min dotter Frida hem till oss och sover över. Inte träffat henne sedan hon flyttade på juldagen ( inte så lång tid men för mig är det långt ).  Saknat henne. Tänkte jag skulle visa hårförlängningen som hon satt i på sig själv. Jättefint. Nästan så man blir sugen själv haha.
 
 
Mia

Oj, så snyggt det blev med hårförlängningen! Och som vanligt är det alltid trevligt att läsa dina rader om "historiska" ögonblick, tack :)

Svar: ja visst blev det :) Va kul att du tycker det :) kram
familjenkaotisk.blogg.se

Jasmine

Kul att dottern kommer hem på besök.
Jättefin hårförlängning, det får du hälsa dottern.

Svar: Tack för kommentaren. Spökstaden Bodie i Kalifornien är en mycket imponerande plats värd att besöka.

Kram

Svar: Ja det ska bli kul :) Tack, det ska jag hälsa henne :) kram
familjenkaotisk.blogg.se

Tess

Oj de visste ja inte men intressant att veta ändå :) snyggt hår btw ;) me like it puss <3

Svar: Kul att du tycker det :) Ja visst blev det fint :) kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Annie - Stora Små Äventyr

Kul att hon kom på besök :) Jättefin hårförlängning :)

Svar: Ja det är roligt :) Ja visst var den fin :)
familjenkaotisk.blogg.se

LILLIAN

JÄTTEFIN HÅRFÖRLÄNGNING OCH ROLIGT ATT HON KOMMER HEM OCH GOSAR MED FAMILJEN

Svar: Ja det är mysigt att hon hälsar på :)
familjenkaotisk.blogg.se

Carro

jättesnygg hårförlängning faktiskt! hoppas ni får det mysigt <3

Svar: Javisst var den fin :) Tack så mycket <3
familjenkaotisk.blogg.se

Jasmine

Svar: Tack för de fina orden om vår fotobok. <3
Kram

Svar: Varsågod :) <3
familjenkaotisk.blogg.se

Kort

Har aldrig vetat varför vi firar trettondagen, kul att få veta.. Fridas hår är jättevackert, min lillasyster har alltid extensions och jag tycker också det är jättesnyggt 👍 Hon har lärt sin man att sätta i dem då hon själv är hårfrisörska 😄

Svar: Ja det är jättefint med extensions men tyvärr blir man van med det så det blir svårt sedan om man ska ta ut den och inte sätta i ny. Det blir stor skillnad på håret. :) Vad bra att din syster lärt sin man att sätta i den för det är ganska dyrt om man ska gå till en frisör. :) kram
familjenkaotisk.blogg.se

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Så fint att hon kommer för att sova över. Så klart tiden känns längesedan, ens barn vill man alltid ha nära även om det inte alltid är helt rimligt :). Naturligt så klart att få sakna sina barn. Spännande det där med de tre vise männen, hade ingen aning om den saken :)

Svar: Ja hon ska komma lite då och då när hon inte jobbar och sova över. Det blir mysigt :) Nej jag visste inte heller detta med de tre vise männen :) kram
familjenkaotisk.blogg.se

Jennifer

Hade inte en aning om att det var därför vi firar den dagen, men sedan är jag inte troende på något sätt heller :)

Svar: Nej jag visste inte heller :)
familjenkaotisk.blogg.se

Ylva

Vet inte hur hon såg ut innan, men det där är jättefint!

Svar: Tackar :) kram
familjenkaotisk.blogg.se

petra

snyggt förstår du saknat henne ,skulle oxå vilja ha en förlängning men rädd att jag blir beroende hahahar så tunnt hår nu.kram

Svar: Ja det är svårt att ta bort den sedan när man blivit van kram :)
familjenkaotisk.blogg.se

Malin Svensson

Älskar att du delar med dig om historier såhär, hade ingen aning! Stor kram ❤️

Svar: Vad kul att du tycker det :) kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Anita

Haha tänker inte så mycket på just trettondagsafton, mer på röd dag = OB idag för min del under jobbpasset :) kram

Svar: Ja det är ju det som är det bästa med dagen haha kram
familjenkaotisk.blogg.se

Pauline Hurtig

oj så fint håret blev, kul att hon kom å hälsade på :)

Svar: Tack, ja det blev fint :) Ja det var roligt :) kram
familjenkaotisk.blogg.se

Linnea

Så fint håret blev på henne :)

Svar: Tack ja det blev jättefint :)
familjenkaotisk.blogg.se

Josäfin Andersson

WOW på ditt hår på bilden!! :D

Svar: Ja visst är det fint, men tyvärr inte mitt utan min dotters :) kram
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress