fotobloggar.nu

Veckan som gått del 2
När vi hade besökt mina syskon åkte vi till Botkyrka kyrka och tände ljus på mina föräldrars och  min svågers grav.  
 
 
Det finns en minnessten på kyrkogården över några av Estoniaoffren som bodde i Botkyrka. Bl.a kaptenen.
Han var make till mina barns ena dagisfröken.
 
 
Botkyrka kyrka är en väldigt fin kyrka.
Där döptes alla mina tre barn eftersom vi bodde i Botkyrka när dom
var små. 
 
 
När vi kom hem hjälptes vi alla åt att duka fram jullunchen. 
Efter att vi ätit blev det julklappsutdelning till " barnen " och sedan spelkväll. 
Riktigt mysig dag.
 
 
LILLIAN

JÄTTEMYSIGT LÅTER DET SOM BOTKYRKA KYRKA ÄR EN FIN GAMMAL KYRKA

Svar: Ja visst är den :)
familjenkaotisk.blogg.se

Ylva

Vacker kyrkogård med de där träden som har röda bär (jag ser inte vad det är). Min pappa var med på en färja till Polen veckan innan den sjönk! Kram!

Svar: Jag tror det är paradisäpplen :) Usch vad obehagligt, tur att det gick bra för honom :) Kram
familjenkaotisk.blogg.se

Marie

Så fin kyrkan är och så fint ni gör det vid gravstenen

Svar: Ja kyrkan är jättefin och väldigt gammal :) Tack så mycket :)
familjenkaotisk.blogg.se

petra

Aldrig besökt denna kyrka, känns så ledsamt att tända ljus men ändå vackert på ngt sätt,kramar

Svar: Ja det är lite ledsamt men som du säger vackert samtidigt och det känns så trist att gravarna ska stå där mörka och tomma på julafton. kram .
familjenkaotisk.blogg.se

My

Vilken vacker allé!! Så himla tragiskt med Estonia....

Svar: Ja det är jättefint där. :)
familjenkaotisk.blogg.se

Heléna

Vi var också iväg till kyrkogården. Tände ljus hos min pappa och mina morföräldrar. Det finns ett Estoniamonument här i Norrköping också då det var många härifrån som dog i samband med att Estonia förliste. Det var bland annat ett gäng med äldre personer som åkte med PRO på kryssning för att få ha lite trevligt tillsammans och de kom aldrig tillbaka 😢
Visst är det roligt att spela spel. Vi har gett oss på Harry Potter Labyrinth - jätteroligt strategispel där man ska hitta öppningar i en labyrint för att nå de olika karaktärerna i Harry Potter. Hoppas du har haft en riktigt fin måndag och får en fin tisdag! Stor kram vännen 💖💖💖

Svar: Usch vad hemskt med Estonia och så onödigt. Harry Potter spelet har jag inte hört talas om men det var ett bra tips. Själv beställde jag Leif GW Perssons spel men det har inte kommit ännu tyvärr.
Ha en fin tisdag vännen kram <3
familjenkaotisk.blogg.se

Pauline

god fortsättning! :)

Svar: Tack detsamma :)
familjenkaotisk.blogg.se

Veiken

Skönt med mysiga dagar runt jul. Bilden på kyrkan med de röda frukterna är superfin! Som gjort för att vandra i upp mot kyrkan. Jag brukar tända ett ljus hemma för de som inte finns längre. Mina föräldrar fick mig att lova att jag aldrig skulle tända ett ljus på deras grav, för det var en hednisk sedvänja. Det är tydligen så, men det har förändrats över tid!
Jag önskar er fina dagar fram till 2021 som vi hoppas blir ett mycket bättre år än 2020.
Kram

Svar: Visste inte att det var en hednisk sedvänja. Vad intressant, man lär sig något nytt varje dag :) Önskar er också fina dagar resten av året och vi får hålla tummarna att 2021 blir ett bättre år. <3
Kram
familjenkaotisk.blogg.se

Hilma

Hoppas du får en bra tisdag fina du, kram!

Svar: Tack detsamma fina du :) Kram
familjenkaotisk.blogg.se

Caroline

fint <3

Svar: Tack :)
familjenkaotisk.blogg.se

★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Så sorgligt :( . Man tänker verkligen på hur dessa människors liv försvann inom någon sekund :( . Otroligt tragisk olycka (om det nu var det...)

Svar: Ja visst var det sorgligt och man börjar ju undra nu om det verkligen var en olycka :(
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress