fotobloggar.nu

Galen? / Dagens ord
Jag har ju skrivit förrut om tokiga djurägare ( syftade mest på mig och min man då ). Om ni vill kolla det inlägget kan ni kika in här https://familjenkaotisk.blogg.se/2019/august/galna-kattagare-2.html
 
Tänkte jag skulle vidareutveckla det. 
Härom dagen tittade jag på en serie som heter  "Instinct". Den handlar om olika mord som en kvinnlig polis och en manlig profilerare löser. I alla fall så kom dom in i mördarens lägenhet för att försöka ta honom och då var det en katt där bara. Sedan kunde inte jag koncentrera mig på resten av avsnittet. Satt bara och väntade på att dom skulle säga vad som hände med katten eftersom mördaren åkte fast. Hur sjukt är inte det? Det är en serie inte på riktigt! Det är ofta det händer i tvprogram att dom har med djur av någon anledning som dom sedan inte följer upp. Jag blir lika störd varje gång. Är det någon mer som har samma problem eller borde jag ringa efter männen med vita rockar som har den där fina vita snäva tröjan med sig? 
 
 
Nu kör vi en Dagens ord igen
 
Bild tagen av mig 
Netti Starby

Jag brukar faktiskt också fundera på det om jag ser något liknade. :-D Kramis

Svar: Va skönt att man inte är ensam om det :) kramis
familjenkaotisk.blogg.se

Mia

Men sååååååå klart vill man veta vad som händer med djuren....dom kan ju inte bara lämna dom åt sitt öde?????????
Ren och skär sanning i dagens ord! Så är det, ha nu en fin kväll och njut av adventshelgen <3

Svar: Vad skönt att jag inte är ensam haha . Tack detsamma <3
familjenkaotisk.blogg.se

LILLIAN

JA KNEPIGT JAG ÄR LIKADAN MÅSTE ALLTID VETA HUR DET GÅR FÖR DJUREN MÄNNISKORNA BRYR JAG MIG INTE OM OM DET INTE ÄR BARN FÖR DÄR VILL MAN OCKSÅ VETA HUR DET GÅR FÖR DEM

Svar: Håller med dig :)
familjenkaotisk.blogg.se

Kort

Jag har skrivit många år i rad om dessa f..bannade smällare, de borde totalförbjudas, tre kvigor fläkte sig på is när de blev skrämda, en häst föll och bröt käken när den blev skrämd, alla dessa djur avlivades 😭Med tanke på allt som hänt i städer med ungdomar som skjuter mot folk tycker jag våra politiker ska vara rakryggade och förbjuda detta vansinne.....

Svar: Många kommuner har förbjudit smällare och raketer men jag tror folk struntar i det. Hemskt att djur ska behöva lida och till och med dö. Politikerna.....ja vad gör dom överhuvudtaget kan man undra? Ha en fin fredagskväll :)
familjenkaotisk.blogg.se

Ylva

Jag kanske inte skulle tänka på katten, men klart man vill veta hur det går för den. :-)

Svar: Ja eller hur ? :)
familjenkaotisk.blogg.se

Emma Engström

Dagens ord är verkligen så himla bra, håller jag med om!! <3

Svar: Ja visst är det bra och träffande :)
familjenkaotisk.blogg.se

....

Djur är så försvarslösa, oavsett att vara elak mot djur gör mig ARG .....vilken söt bild du fångat :)

Svar: Ja dom är ju det . Tack så mycket :)
familjenkaotisk.blogg.se

Kort

Glömde ju skriva om den fina bilden på råttan ❤️ Råttors och möss tassar ser ut som små människohänder, var har du tagit bilden, vad gömmer den sig under? Citatet så sant! Jag fastnade i min förra kommentarer så över ilskan över fyrverkerier 🤬

Svar: Jag tog bilden på råttan på Skansen för flera år sedan, den gömmer sig under något rör, typ kloakrör av något slag. Jag gillar inte djurparker längre för jag tycker djur ska vara fria. Ja visst är citatet sant. Jag fastnar också sådär på en sak som engagerar en och att du fastnade på detta med fyrverkerier förstår jag fullkomligt :)
familjenkaotisk.blogg.se

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Åh så där är jag med, vad hände med djuret liksom, jag fastnar. Detaljen kanske ingen annan bryr sig i förutom en själv. Det är ju liksom som att en bra film kan bli en dålig film på grund av sådant.

Svar: Va skönt att fler känner som jag :) Ja faktiskt jag kan tycka att filmen eller avsnittet blir förstörd av en sådan sak
familjenkaotisk.blogg.se

Anita

Klart man vill veta hur det går!

Svar: Ja eller hur ? :)
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress