fotobloggar.nu

Favoriter
Jag brukar inte skriva om vad jag har för favoriter i varken musik, film eller något annat. Tänkte bryta den trenden nu. Tänkte berätta om några av mina svenska favoritartister. 
Dom här artisterna är så olika som dom kan bli. 
 
Den första är Peter Jöback. Vilken röst den mannen har. Så otroligt begåvad. Älskar all hans musik men om jag måste välja en så blir det " Stockholm inatt ".  Underbar låt skriven av Andreas Mattsson, Niclas Frisk och Peter Jöback. Blir aldrig trött på att lyssna på den.
 
Den andra artisten är Magnus Uggla. Så otroligt cool, jordnära och naturlig kille. Hans texter är ju rena mästerverken. En av mina  favoritlåtar med honom måste vara " Jag mår illa ". Otroligt hur han fått ihop texten så himla bra. 
 
Klicka på länkarna om ni vill höra låtarna.
 
Sedan älskar jag även  Avicii ( som dog alldeles för ung ), Swedish House Maffia och Alesso. 
 
Men mina absoluta absoluta absoluta favoriter måste vara ABBA. Vilken perfekt sammansättning av medlemmar. Deras låtar, röster, personligheter, kläder och utseende är ju helt fantastiska. När jag växte upp brukade jag och min kompis sjunga till ABBA och låtsas att vi var Frida och Agneta. 
Jag ser verkligen fram emot deras nya låtar.  
 
 
Nej nu ska jag unna mig en kopp te och saffransbulle. 
 
Ha en fin fredag .
 
 
Blondina

Gud så gott de ser ut :) sv; Ja gud ja, jag är såååå glad och nöjd :)

Svar: Ja det var riktigt smarrigt :)
familjenkaotisk.blogg.se

Blondina

Ja gör det :) Hon lär älska butiken lika mycket som jag :)

Svar: Det tror jag också :)
familjenkaotisk.blogg.se

Netti Starby

ABBA var verkligen grymma och jag tröttnar aldrig på deras låtar. Ha en fortsatt fin kväll! :-D Kramis

Svar: Håller med dig :) Tack detsamma :)
familjenkaotisk.blogg.se

Mösstanten

Mina barn tyckte mycket om Magnus Uggla. Jag tycker att han är bra på att skriva sångtexter.

Svar: Ja visst är han :)
familjenkaotisk.blogg.se

Pauline Hurtig

vilken fin kopp!

Svar: Tack :) Det är min favoritkopp :)
familjenkaotisk.blogg.se

Kort

Vi har ungefär samma favoriter, Peter Jöback sjunger så vackert 😊 Magnus Uggla har jag gillat från det han släppte första skivan, gillar Astrologen med honom 😊 Abba och Avicci grymma världsartister. Önskar er en fin helg!

Svar: Va kul att vi har samma musiksmak :) Ja Astrologen är verkligen fin :)
familjenkaotisk.blogg.se

Emma Engström

ABBA är faktiskt himla bra, det kan jag ändå hålla med om! :D

Svar: Ja jag tror de flesta gillar ABBA :)
familjenkaotisk.blogg.se

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Vi har ju lika musiksmak märker jag :D. Uggla är min stora idol och jag sjöng på "jag mår illa" som liten om och om igen ;). Utöver det är Abba stor favoriterna och jag ser framemot deras nya musiksläpp :D. Nog är det något alldeles extra med svensk musik? Helt ärlig föredrar jag det mot allt annat :).

Svar: Va kul att vi har lika musiksmak. Håller med dig om att det är något speciellt med svensk musik. :) Vi har så himla många bra artister i Sverige :)
familjenkaotisk.blogg.se

Carina

Jag håller med dig om alla artister! Älskar Magnus Uggla och har gjort sedan jag var 15 typ, precis som med ABBA. Jag fick alltid vara Agneta när vi mimade till dem 😂

Svar: Jag fick vara Frida för jag hade mörkare röst haha :)
familjenkaotisk.blogg.se

LILLIAN

PETER JÖBACK OCH MAGNUS UGGLA GILLAR JAG OCKSÅ ÄVEN NATURLIGTVIS ABBA MEN AVICCI ÄR JAG FÖR GAMMAL FÖR JAG HAR INTE LYSSNAT PÅ NÅGOT AV HONOM

Svar: Han är otroligt bra :)
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress