fotobloggar.nu

Dagens ord / Vädret
 Igår regnade det precis hela dagen och inte måttligt heller. Jag var helt ärligt orolig för att det skulle bli översvämning. Verkar bli samma skitväder idag och idag blåser det dessutom. Var tog solen vägen?
I samband med detta kom jag att tänka på att vi svenskar verkligen älskar att tala om vädret. 
Man vet ju hur man själv är och man hör ofta folk ute stå och diskutera vädret. Vi är tydligen världens tredje mest väderfixerade land. Det sägs bero på att vi svenskar har en väldigt varierande väderlek. I länder där det jämt är varmt och soligt är det inte lika intressant att tala om vädret.
Dessutom har klimatdebatten ökat detta intresse för bl. a oss svenskar. 
 
 
  Bild tagen av mig
Malin Svensson

Åh älskar bilden ❤️

Svar: Tack så mycket va snällt :)
familjenkaotisk.blogg.se

Emma Engström

Känner också det, vart tog solen vägen? Önskar dock att jag bodde i ett varmare land haha <3

Svar: Ja det önskar jag med ibland haha :)
familjenkaotisk.blogg.se

Mia

Om livet ger dig regn...så lek i vattenpölarna...helt underbart!!! Och naturligtvis en fantastisk bild

Svar: Tack så mycket, ja man måste se det positiva i allt :)
familjenkaotisk.blogg.se

Pauline Hurtig

vad tråkigt med regn, här snöar det

Svar: Ja jättetråkigt. Det blir så mörkt och trist .
familjenkaotisk.blogg.se

Ylva

Ibland känns det lite tråkigt när jag börjar prata om vädret med vänner som jag inte sett på länge, men snart brukar vi komma in på något roligare. :-)

Svar: Ja det är sant. Man börjar med vädret men när det är avklarat kan man gå vidare till annat :)
familjenkaotisk.blogg.se

Kort

Vi hade mycket vackert väder idag (Västmanland) solen lös på den vita snön... Jag tror som du skriver att har man så omväxlande väder som vi, så blir det ofta det man pratar om, för och nackdelar... Jag som gillar snö får ofta förklara/försvara mig 😉

Svar: Åh så mysigt med sol och snö. Det är så vackert. Jag älskar väl inte snö direkt men hellre det än detta regnande och mörker :)
familjenkaotisk.blogg.se

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Ni har regn alltså, här är det snö och i mängder dessutom. För svensk som du beskriver älskar vi ju att prata om vädret. Jag läste någonstans att mycket av vårat väderprat hänger ihop med att vi har så pass lite sol här. Att vädret blir naturligt att prata om då :).

Svar: Va mysigt, hellre snö än detta eviga regnande. :) Ja det stämmer nog det där med att vi har så lite sol så vi får ett behov av att tala om vädret hela tiden :)
familjenkaotisk.blogg.se

Anita

Riktigt tråkigt väder tyvärr....

Svar: Ja men idag fick vi lite snö men det håller redan på att smällta bort
familjenkaotisk.blogg.se

Carolina

Riktigt fin bild, där du verkligen fångat dessa vattendroppar!
Jag kan tänka mig att vi har mycket att diskutera kring när det kommer till vädret, då vi kan ha snö, sol, regn och åska på samma dag haha! :'D

Svar: Tack så mycket, vad glad jag blir :) Haha ja att ha flera sorters väder samma dag är ju inte helt ovanligt i Sverige :)
familjenkaotisk.blogg.se

LILLIAN

OCH DET ÄR SÅ NEUTRALT ATT PRATA OM VÄDER INGEN KAN TA ILLA UPP

Svar: Nej precis :)
familjenkaotisk.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress